بلاگ

آموزش تعمیرلامپ کم مصرف

لامپ کم مصرف یک نوع لامپ فلورسنت فشرده یا لامپ مهتابی که منبع تامین نور  و به صورت کلی از دسته ی لامپ‌ های فلورسنت می باشد. لامپ‌ کم‌ مصرف در آغاز پیدایش خود، برای جایگزینی با لامپ‌ رشته‌ ای  رایج آن زمان که مصرف برق بالایی دارند طراحی و تولید شد.لامپ کم مصرف به سرعت روانه ی بازار گردید.از مزایای این نوع لامپ ها در مقایسه با لامپ‌های رشته ای، تولید نور بیشتر و مصرف برق کمتر و عمر طولانی تر بود.. هر چند از لحاظ اقتصادی قیمت آن ها به نسب لامپ تنگستنی بیشتر بود.

اما اگر این لامپ بسوزد، روش تعمیر لامپ کم مصرف یا نحوه تعمیر لامپ کم مصرف مهتابی چگونه خواهد بود؟

برای آموزش تعمیر لامپ کم مصرف در ادامه روش هایی را به شما آموزش خواهیم داد تا بتوانید به آسانی لامپ های آسیب دیده را تعمیر کنید ومهارت کافی را برای تعمر لامپ کم مصرف به دست آورید.البته لازمه ی این کار ایمنی،دقت وداشتن مهارت وتجربه ی فنی  پایه است.در صورتی که شرایط فوق را ندارید توصیه می شود که از انجام تعمیر لامپ کم مصرف پرهیز کنید وحتما آن را به دست متخصص مربوطه بسپارید.

نکته:جهت آشنایی با تعمیر لامپ ل ای دی می توانید مطالب آموزشی مربوطه را از همین سایت دنبال نمایید

قدم به قدم تعمیر لامپ کم صرف

تعمیر لامپ کم مصرف کار دشواری به نظر نمی رسد ،شاید شما برای انجام این کار کمی زمان ،مهارت وابزار نیاز داشته باشید.قبل از آغاز مطالب آموزشی تعمیر لامپ کم مصرف ،شاید بد نباشد که شما را به صورت مختصر با ساختار کلی  لامپ های کم مصرف آشنا کنیم.

در داخل لامپ کم مصرف همانند دیگر لوازم  الکتریکی اجزاء وقطعاتی وجود دارند که درنهایت منجر به تولید نور و روشنایی می شوند.

به شما پیشنهاد میکنیم که قبل از خواندن این مقاله مطلب خطرات ناشی از لامپ های فلوروسنت را مطالعه کنید.

سرپرچ لامپ کم مصرف:

سرپیچ قطعه ای رزوه دار مارپیچی شکل است که ازطریق آن برق ورودی وارد لامپ می شود و به عنوان هولدر لامپ کم مصرف نیز استفاده می شد

ترانسفور ماتور و نقش آن در لامپ کم مصرف:

ترانسفرماتور ولتاژ ورودی برق را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود لامپ بدون نوسان و چشمک، بیشتر از حالت عادی نور و روشنایی تولید کند.

در مدار داخلی لامپ کم مصرف سیم های خروجی  به یک جفت الکترود اتصال داده  می‌شود سپس زمانی که داخل الکترودها برق جریان پیدا میکند، الکترون‌ها تحریک شده و در طول حباب سفید رنگ به حرکت در می آیند.

حباب لامپ کم مصرف حاوی جیوه است. وقتی الکترونها با اتم‌های ناپایدار جیوه برخورد می‌کنند باعث تولید نور ماوراء بنفش می‌شود

واز این طریق فسفر حباب لامپ، نور ماوراء بنفش حاصل شده از برخورد الکترون ها به جیوه  را به نور مرئی تبدیل می‌کند که برای ما قابل روئیت است.

اشتراک گزاری:
Share on facebook
Share on linkedin
Share on email
Share on whatsapp
Share on telegram

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *